Premiär för nya Kundtjänst

 Some description 

Idag slogs portarna upp till Uddevallahems nya Kundtjänst och det var ett glatt gäng som tog emot de första kunderna. Nu är det längre öppettider och utökade telefontider som gäller. Ja, Sveriges bästa kundtjänst, helt enkelt!

Klockan 09.00 på måndagsmorgonen inledde Uddevallahems vd, Thomas Aebeloe, invigning av nya Kundtjänst med ett litet tal.

- Vi har fått en snyggare lokal, men det är också starten på något mycket viktigare än så. Vi har lyssnat på våra hyresgästers synpunkter och det har mynnat ut i ett löfte om att vi ska ha Sverige nöjdaste kunder, sa han.

Men det var inte vd:n, utan hyresgästen Birgitta Wenklo, som fick äran att klippa det traditionella bandet under ceremonin. Därmed var Uddevallahems nya Kundtjänst invigd.

Samling av all service

Det var i fjol som Uddevallahem tog beslutet om att satsa på en ny Kundtjänst. Efter att en kundenkät som skickats ut till hyresgästerna visade att tillgänglighet och bemötande hade fått något lägre siffror än i den föregående undersökningen, insåg ledningen att det fanns en möjlighet till förändring. Resultatet blev en samling av all service till huvudkontoret på Södra Hamngatan 13 med längre öppettider och utökade telefontider.

- Den största förändringen för kunderna är att man lätt och enkelt kan nå oss, från morgon till kväll, varje dag. Och vi har alltid öppet under lunchen, säger Anders Thulin, marknadschef.

- Dessutom har vi samlat allt till ett och samma ställe vilket gör att hyresgästerna bara behöver komma hit för att få alla sina ärenden uträttade.

Satsningen har även lett till en omorganisation och de som tidigare jobbade på distriktskontoren på Norr och på Söder har flyttats in till huvudkontoret.

- Det är jätteroligt, vi är inte lika sårbara nu när vi är fler och vi kan ha öppet längre. Det känns bara positivt, säger Annika Westman på nya Kundtjänst.

”Uddevallahem är exemplariska”

Och vad säger du hyresgästerna, är de lika positiva?

- Jag har bott på många olika platser, både i hus och i bostadsrätt, men jag måste säga att Uddevallahem är exemplariska, säger Birgitta Wenklo, som bott i huset på Södra Hamngatan sedan huset byggdes för tio år sedan. 

Eftersom hon har ett intresse för inredning har hon följt renoveringen av nya Kundtjänst och i början var hon lite skeptiskt till mattan.

- Men vad är det för golv, tänkte jag. Men nu när det är färdigt så ser jag ju hur fint det har blivit. Jag tycker att det är underbart att få komma hit och känna en så fin atmosfär. Personalen mår bra och då mår även hyresgästerna bra, säger hon.

 

Bilder från invigningen:

Some description

Hyresgästen Birgitta Wenklo fick äran att klippa band.

 

Some description  

Some description

Some description