Frågor och svar
Information
Den här webbplatsen behöver lagra så kallade kakor (cookies) på din dator för att fungera. De finns två typer av kakor, temporära och permanenta. De kakor som den här webbplatsen behöver är av temporär natur och rensas bort när du stänger din webbläsare. För att kunna lagra undan att du accepterar kakor måste webbplatsen dock skapa en permanent kaka för den här webbplatsen för att lagra att du accepterar användning av kakor även vid kommande besök hos oss. För att kunna använda webbplatsen behöver du acceptera att vi lagrar undan kakor på din dator.
Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!
-
-
När renoverar ni min lägenhet?
-
-
Etapp 1
Vi startade renoveringen under våren 2021 och räknar med att slutföra sista husen i etapp 1 under våren 2022.
Etapp 2
Renoveringen i etapp 2 startade vi under våren 2022 med 18–20 och 22–24 för att sedan fortsätta med 17-19-21-23 innan vi avslutar med 11-13-15.
Projektet beräknas vara klart i december 2022.

-
-
Kan jag bo kvar i min lägenhet under renoveringen?
-
-
Nej, alla hyresgäster kommer att flytta ut när vi arbetar inne i lägenheten. Av erfarenhet vet vi att många av våra hyresgäster föredrar att bo hemma hos vänner eller familj under de fem veckorna deras lägenhet renoveras, men långt ifrån alla har den möjligheten. Självklart erbjuder vi då ett tillfälligt boende!
Lena Johansson på kundservice är din kontaktperson för information om det tillfälliga boendet.
Kontaktuppgifter
Lena Johansson
Telefon: 0522-653500 |
E-post: lena.johansson@uddevallahem.se |
|
-
-
Vad ska göras i min lägenhet?
-
-
- Alla fönster ska bytas
- Väggen i vardagsrummet mot balkongen byts ut och isoleras
- Ventilationen ska förbättras
- Ny elcentral och ny elinstallation i badrum
- Nya avloppsrör och vattenledningar = stambyte
- Ny lägenhetsdörr (säkerhetsdörr med tittöga)
- Badrummet renoveras med kakel på väggar och plastmatta
- I köket installeras en spiskåpa, nytt eluttag och vattenkranen byts ut