Frågor och svar
Här har vi samlat våra vanligaste frågor och svar om ditt boende, hur du söker lägenhet hos oss och andra bra saker att tänka på och känna till. Hittar du inte svar på din fråga här är du alltid välkommen att kontakta oss.
Sök ledigt
Det första du behöver göra för att kunna söka våra lediga lägenheter är att vara registrerad i vårt kösystem. Du ställer dig i bostadskön genom att registrera dig under fliken "Mina sidor". Registreringen är kostnadsfri och öppen för alla som fyllt 16 år. Följ instruktionerna och prenumerera gärna på lediga lägenheter som matchar dina önskemål och behov.
OBS! Du behöver logga in och uppdatera dina personuppgifter minst en gång per år för att behålla dina köpoäng.
Det är köpoängen som avgör vem som får erbjudande av dem som har sökt en lägenhet. Vill du ha hjälp av vår kundservice är du välkommen att besöka oss under våra öppettider.
Registreringen är kostnadsfri och öppen för alla som fyllt 16 år. Du ställer dig i bostadskön genom att registrera dig under fliken "Mina sidor".
Du får ett köpoäng per dag som du står i vår bostadskö. Dagen du signerar ett nytt kontrakt nollas dina poäng och du behöver på nytt göra en intresseanmälan för att påbörja att samla nya köpoäng.
OBS! Du behöver logga in och uppdatera dina personuppgifter minst en gång per år för att behålla dina köpoäng.
Läs mer om våran uthyrningspolicy här.
Varje dag du är registrerad får du en poäng. Med poängen anmäler du sedan ditt intresse för den lägenhet som passar just dig och dina behov.
Du hittar alla lediga lägenheter under fliken "Sök ledigt".
Den som har flest poäng som sökt samma lägenhet får sedan erbjudande om visning av lägenheten.
Hur gammal måste man vara för att få ett eget kontrakt? Vad behövs för inkomst? Kan jag få lägenhet om jag har skulder/betalningsanmärkningar?
Detta och mycket mer kan du läsa om i vår uthyrningspolicy som du hittar här.
På vår hemsida hittar du alla våra lägenheter som är lediga.
Du anmäler ditt intresse genom att klicka på ”anmäl intresse” under respektive lägenhet. Observera att du måste logga in på Mina Sidor för att kunna anmäla ditt intresse.
Efter att ansökningstiden gått ut börjar vi jobba med lägenheten.
De åtta personer som har flest köpoäng blir erbjudna efter godkänd kreditkontroll en visning av lägenheten. Visningserbjudandet kommer på e-post och på "Mina sidor".
Uthyrningspolicy - Uddevallahem
Det är väldigt viktigt att du går på visningen och kollar på lägenheten så du vet hur den ser ut. När du varit och kollat på lägenheten ska du tacka ja eller nej. Detta gör du inne på "Mina sidor".
Vi publicerar lediga lägenheter löpande och varje lägenhet ligger ute på vår hemsida #PSU/ledigt/lagenhet i en vecka.
Vi har många sökande i vår bostadskö. När en lägenhet blir ledig får alla som vill anmäla intresse för den specifika bostaden. Då jämförs dina köpoäng med alla andra som anmält intresse för lägenheten.
Det betyder att till en lägenhet kan dina köpoäng räcka till att placera dig först i kön, medan du till en annan ledig lägenhet kan hamna på en helt annan plats i kön. Därför är det svårt att uppskatta hur lång väntetiden är i vår bostadskö.
Under en 12-månadersperiod får du tacka nej till 8 lägenheter du blivit erbjuden visning på, sedan spärras du från att söka fler lediga lägenheter de kommande sex månaderna.
Svarar du inte alls på 4 visningserbjudanden spärras du från att söka fler lediga lägenheter de kommande sex månaderna.
Nej, dina köpoäng är personliga och du kan inte ge bort dina köpoängen eller slå ihop den med någon annans poäng.
Våra trygghetsboende ligger på Sunnanvindsvägen 10 och Bidevindsvägen 1-3 och vänder sig till dig som fyllt 70 år.
Här bor du bekvämt med närheten till affär, kommunikationer och med naturen runt hörnet. Det finns en trygghetsvärd som bjuder in till social samvaro i form av ex. aktiviteter och gemensamma måltider.
Låter detta intressant? Du kan läsa mer här.
Är du intresserad av att hyra affärslokal ska du kontakta våran lokalförvaltare Anders Linreus på telefonnummer 0522-65 35 62.
Följ länken för att läsa mer.
#PSU/CM/Templates/Article/general.aspx?cmguid=a8173307-bf58-412f-86f6-ffb03c29b3c7
Felanmälan
Det enklaste och snabbaste sättet är att registrera din felanmälan på Mina sidor.
Du kan även kontakta din bovärd när de har telefontid. Nummer samt vilka tider som gäller hittar du här:
#PSU/artikel/kontakta-din-bovard
Akuta felanmälningar utanför kontorstid gör du till SOS Alarm på telefonnummer 0522 – 65 35 85.
Det beror på vad för slags fel det är. Din bovärd åtgärdar de flesta felanmälningar och tar hjälp av våra drifttekniker inom snickeri, vvs och el etc. i de tillfällen specialistkunskap krävs.
Uddevallahems personal och alla våra samarbetspartners ska alltid kunna legitimera sig.
OBS! Gäller det brand eller brott ska du alltid i första hand kontakta SOS Alarm på nödnumret 112.
För övriga akuta ärenden ska du kontakta oss så snart som möjligt.
Din bovärd har telefontid vardagar mellan 10-12.
Övrig kontorstid kontaktar du kundservice på telefonnummer 0522-65 35 00.
Akuta felanmälningar utanför kontorstid gör du till SOS Alarm på telefonnummer 0522 – 65 35 85.
Exempel på akuta ärende:
- Vattenläckor
- Dörr/lås som inte går att öppna
- Kylskåp/frys och spis
- Strömlös lägenhet
- Hissproblem
Flytt och uppsägning
Lägenheten ska vara i bra skick när du flyttar. Den som tar över lägenheten efter dig ska inte behöva börja med att städa. Det betyder att du måste göra en noggrann städning, inte bara av lägenheten, utan även av eventuella biutrymmen som balkong, förråd, garage och så vidare. Nästa hyresgäst ska kunna flytta in utan ytterligare städning.
I samband med att du flyttar ut görs en städbesiktning av lägenheten. Skulle din städning inte bli godkänd, och vi behöver anlita en städfirma, får du stå för den kostnaden. En faktura skickas till din nya adress.
Innan du flyttar in behöver du göra en flyttanmälan till Skatteverket.
Uddevallahem har anmält till elnätsägarna Uddevalla Energi att du flyttar in, men du behöver själv teckna ett elhandelsavtal med valfri leverantör.
Din första månadshyra ska vara betald innan nycklarna till din nya bostad hämtas ut. Du betalar alltid månadshyran i förskott.
Kontraktet på din lägenhet säger du upp skriftligen eller via mobilt bank-id.
Ring oss på 0522-65 35 00 ( knappval 1 uthyrning) under våra öppettider eller maila oss på info@uddevallahem.se för mer information.
Uppsägningstiden är tre månader och börjar gälla från nästkommande månadsskifte.
Här har vi samlat allt som är värt att veta kring utflytten.
Din uppsägningstid är tre kalendermånader och tiden börjar räknas från nästkommande månadsskifte.
Det betyder att om du som exempel säger upp lägenheten den 17 mars börjar uppsägningstiden att räknas från 1 april och ditt kontrakt upphör sista juni.
Flyttar du inom Uddevallahem är uppsägningstiden två kalendermånader.
Du och den avflyttande hyresgästen kan komma överens om att du kan ta över lägenheten innan ditt kontrakt börjar gälla.
Det som gäller i detta fall är att man tar emot 1 nyckel och ev. 1 tagg.
Följande kvittens: Övertagande av ansvar.pdf skall signeras av dig som inflyttande och lämnas in till oss, av avflyttande hyresgäst, tillsammans med resterande nycklar.
Tänk på att du i samband med att du tar över nyckeln även godkänner flyttstädningen och inte har möjlighet att klaga på denna i efterhand.
Att lämna över en nyckel tidigare är ett sätt att förenkla både för dig som inflyttande och avflyttande hyresgäst, men tänk också på att den avflyttande hyresgästen är ansvarig för hyreskontraktet under hela uppsägningstiden.
Du är välkommen att hämta dina nycklar efter klockan 14.00 på tillträdesdagen om inget annat gjorts upp i förväg.
Skulle tillträdesdagen infalla på en lördag, söndag, annan allmän helgdag, midsommarafton, julafton eller nyårsafton, får du dina nycklar först nästa vardag.
Det är personen/personerna som står på kontraktet som får lov att hämta ut nycklar. Viktigt att tänka på är att du måste ha en giltig legitimation med dig.
Har du ingen möjlighet att hämta nycklarna själv får du fylla i en fullmakt ( se nedan) från Uddevallahem för nyckelutlämning. Både din och fullmaktshavarens legitimation tillsammans med den ifyllda fullmakten måste tas med vid nyckelutlämningen.
När du sagt upp din lägenhet och det är dags att flytta ska du lämna dina nycklar till oss.
Detta skall ske senast klockan 11 dagen efter att hyrestiden har löpt ut. (Ex. Står det 31/8 på ditt kontrakt skall nycklarna lämnas in senast kl 11 den 1/9)
Skulle detta infalla på en lördag, söndag, annan allmän helgdag, midsommarafton, julafton eller nyårsafton, ska det ske nästa vardag. Kom ihåg att lägenheten alltid ska lämnas väl städad.
Ja, det går bra att någon annan än du som kontraktsinnehavare lämnar in nycklarna. Det är viktigt att du lämnar in samtliga nycklar, annars kommer vi att behöva göra ett låsbyte vilket medför en kostnad för dig.
Du kan inte lägga till en person på befintligt kontrakt men självklart går det bra att ni bor tillsammans i lägenheten.
Du är välkommen att kontakta Kundservice på 0522-653500 för att få bådas namn på dörren.
Det hårda trycket på lägenheter i Uddevalla kommun bidrar till att många tränger ihop sig och bor alltför trångt i samma bostad. Därför har vi infört riktlinjer för hur många personer som får bo i en och samma bostad. Detta gör vi för att förhindra osunda boendeförhållanden, både för er som bor trångt men även för kringboende som påverkas.
Om man bor för många i lägenheten kan det i värsta fall leda till att ditt hyresavtal sägs upp och du måste flytta.
När två hushåll byter bostad med varandra kallas det direktbyte.
För att Uddevallahem ska godkänna bytet ska det enligt Hyreslagen finnas beaktansvärda skäl. Det kan till exempel vara ändrade familjeförhållande eller nya ekonomiska förutsättningar. När du hittat någon att byta med ska du ansöka om direktbyte.
Observera att du måste ha bott i din lägenhet minst 1 år för att kunna ansöka om direktbyte.
Du läser mer om direktbyte och hittar ansökningsblankett här.
Här kan du läsa mer om hur du går tillväga och vad som gäller vid andrahandsuthyrning.
Det är väldigt viktigt att du som hyresgäst har en giltig hemförsäkring.
Om du drabbas av inbrott, brand, översvämmning eller annan olycka är det bara din egen hemförsäkring som kan ersätta förlorade eller förstörda saker. En hemförsäkring kan även täcka skador som du själv orsakat.
Har du ingen försäkring kommer du själv få stå för kostnaden vilket kan bli väldigt dyrt.
Vilket försäkringsbolag du vill använda väljer du själv.
Vid dödsfall kan avtalet sägas upp till upphörande vid månadsskifte som inträffar tidigast 1 månad efter uppsägningen, om uppsägningen görs senast en (1) månad efter dödsfallet. Vid senare inkommen uppsägning gäller tre (3) kalendermånaders uppsägning.
Efterlevande make/maka, registrerad partner, barn till den avlidne har rätt att säga upp avtalet. Släktskap, dödsfallsintyg bifogas med uppsägningen samt uppgifter om vem som är kontaktperson och företräder dödsboet. Om det finns flera dödsbodelägare lämnar delägarna fullmakt på vem som har rätt att teckna dödsboet.
När du har sagt upp din lägenhet genomför Uddevallahem en besiktning. Vår förvaltare går igenom lägenhetens generella skick och noterar eventuella skador i ett besiktningsprotokoll.
Protokollet får du därefter ta del av. Syftet med denna besiktning är att fånga upp vad som behöver åtgärdas i lägenheten samt att protokollföra lägenhetens skick innan nästa hyresgäst flyttar in. Det som bedöms som ”onormalt slitage” är du skyldig att ersätta Uddevallahem för åtgärdandet av skadan eller åtgärda skadan själv på ett fackmannamässigt sätt inom en vecka.
Ska du flytta inom Uddevallahem kommer en förhandsbesiktning att göras innan kontraktet på din nya lägenhet signeras.
Avflyttningsbesiktningen, alltså den som utförs inom sju dagar efter uppsägningen, kräver ingen förberedelse. Du behöver inte flytta undan dina möbler och väljer själv om du vill städa eller inte.
Hyra och betalning
Du hittar alltid din hyresavi under fliken "min hyra" på Mina sidor. Där hittar du även ditt OCR-nr.
Vi erbjuder tre digitala sätt att få din faktura;
- E-faktura via din bank
- Autogiro
- Via E-post
Läs gärna mer om din hyra här.
Din hyra ska vara betald senast sista vardagen i månaden. Betalningen sker alltid i förskott, vill säga det du betalar senast sista mars är hyran gällande april månad.
Läs mer om din hyra här.
Det är viktigt att ha tak över huvudet, så se därför till att hyran betalas i tid varje månad. Om hyran inte betalas, eller om du upprepade gånger betalar för sent, riskerar du att ditt hyreskontrakt sägs upp.
Betalar du inte din hyra i tid tvingas vi att skicka ett inkassokrav till dig. Inkassokravet kommer från Intrum som hanterar dessa ärenden.
Har du fått ett inkassokrav och har frågor gällande detta kontaktar du Intrum på 08-616 76 66
Mer information kan du hitta här.
Meddela oss om du vill ha hyran återbetald eller om vi ska dra av beloppet på nästa hyresavi.
Vid återbetalning så behöver du meddela oss ditt fullständiga namn (kontoinnehavare) vilken bank du har samt clearing & kontonummer. Skriv även ett telefonnummer så vi kan kontakta dig om vi har några frågor.
Du mailar in dina uppgifter till ekonomi.uahem@uddevallahem.se.
Läs mer om våra betalningssätt och hur du anmäler dig för autogiro eller e-faktura här.
Vill du hellre skriva ut, fylla i och lämna in en Autogiroblankett hittar du den här:
Autogiro (2).pdf
Mina sidor
Står du i bostadskön måste du komma ihåg att logga in dig minst 1 gång per år och uppdatera dina uppgifter för att inte förlora dina poäng.
Det är viktigt att du håller dina kontaktuppgifter på Mina sidor uppdaterade. Har du bytt telefonnummer eller epostadress? Eller har du en annan inkomst än vad du hade när du registrerade dig?
Logga in på Mina sidor och se så allt stämmer. Skulle det vara felaktiga uppgifter kan det leda till att du missar att få erbjudande på en lägenhet du sökt eller annan viktig information.
Mina sidor är din personliga kundservice- öppen dygnet runt alla dagar.
Här kan du enkelt göra en felanmälan, kolla din hyra, söka bilplats och sätta in en annons på bytestorget. Du kan naturligtvis även ta en titt på lediga lägenheter om du är på jakt efter någonting nytt.
Om du inte kan logga in kan det bero på följande:
- Du har skrivit in fel lösenord/ glömt lösenordet - Tryck då på "glömt lösenord" och följ instruktionerna. Du kan även logga in på mina sidor med mobilt BankID
- Om man inte loggat in sig någon gång under det senaste året försvinner dina poäng. Vill du registrera dig på nytt gör du det här: #PSU/mina-sidor/registrera-dig.
För att hålla dig uppdaterad gällande lediga objekt kan du via Mina sidor aktivera en prenumeration. Du får då ett informationsmail när det dyker upp ett objekt som matchar dina önskemål.
Du aktiverar prenumerationen genom att logga in på Mina sidor - Mina intresseanmälningar - Intresseanmälan lägenhet och klicka Ja på - Prenumerera på lägenheter som passar dina önskemål.
Om du glömt ditt lösenord klickar du på glömt ditt lösenord och följer instruktionerna.
Det går också bra att logga in på Mina sidormed Mobilt Bank-id.
Behöver du vidare hjälp är du välkommen att höra av dig till oss på 0522-65 35 00 eller på chatten.
Som bostadssökande behöver du logga in på Mina sidor minst 1 gång per år.
Skulle du missa detta tar systemet automatiskt bort dig. Dina köpoäng försvinner och du måste registrera dig på nytt.
Javisst, du ser när vi är online och tillgängliga genom att fliken "chatta med oss" dyker upp.
Du kan också hitta svar på de mest frågade frågorna här i vår "frågor och svar". Vi fyller på med nya frågor och svar löpande. Vi hörs!
När jag bor
Ordning och trivsel
Om du upplever störningar av en granne är det alltid bra att först prata med din granne.
Om det inte leder till någon förändring ska du anmäla störningen till Uddevallahem, så att vi kan vidta åtgärder för att komma till rätta med problemet.
Hit ringer du för att anmäla ett störningsärende:
När Uddevallahem har öppet: 0522-65 35 00
Kvällar och helger Uddevallahems trygghetsjour:
0522-65 35 99.
TV och bredband
Som hyresgäst hos Uddevallahem har du möjlighet att teckna ett avtal med Allente om en kostnadsfri TV-tjänst inklusive TV-box.
Har du BankID beställer du enklast via portalen openuniverse.se/oppetnat. Sök på din adress, välj Allente som leverantör och TV under tjänst, därefter Grundpaket Basic.
Saknar du BankID eller hellre vill beställa via telefon kontaktar du Open Universe kundtjänst på telefonnummer 0770-82 55 55 - Uppge fastighetsägare Uddevallahem.
Ja, Uddevallahem har sedan 2019 Open Universe som kommunikationsoperatör för bredband och TV-tjänster. Detta ger dig som hyresgäst ett stort utbud av tjänster och tjänsteleverantörer att välja mellan och ger möjlighet till bredband upp till 1 Gbit/s.
På https://vastragotaland.openuniverse.se/vastragotaland/ hittar du utbud, priser och aktuella erbjudanden. Härifrån kan du också beställa önskad tjänst som aktiveras direkt.
Har du problem med din bredbandstjänst ska du alltid vända dig direkt till din tjänsteleverantör för hjälp.
Avfall och återvinning
En väl fungerande sopsortering är viktig för att du och dina grannar ska få en trevlig boendemiljö. Se därför till att sortera ditt avfall i rätt kärl/behållare, och att inte ställa avfall utanför till exempel våra miljöstationer.
På Uddevalla Energis hemsida hittar du en kort avfall- och sopskola där du lär dig mer om hur du ska sortera dina sopor.
Dina grovsopor, såsom elektronik och möbler lämnas på kommunens återvinningscentraler.
På återvinningscentralen Havskuren i Uddevalla och Aröd i Ljungskile tar Uddevalla Energi emot dina grovsopor. Passerkort beställer du här.
Ibland händer det att vi ställer vi ut containrar på våra områden för att du som hyresgäst ska kunna slänga skräp.
Du kontaktar din bovärd för att få mer information gällande detta.
Vatten, el och värme
De priser som Uddevallahem debiterar hyresgästerna är samma som våra kostnader från våra leverantörer Västvatten och Uddevalla Energi.
I de fastigheter vi infört individuell mätning och debitering (IMD) betalar du endast för det vatten du har använt och har själv möjlighet att påverka din kostnad. Din förbrukning redovisas på din hyresavi, men du kan också se din förbrukning på uddevallahem.se/mina-sidor.
Läs mer om vatten och IMD här.
Det vanligaste när du är hyresgäst hos oss är att du har ett eget elabonnemang för din hushållsel. Uddevalla Energi för elnät och när det kommer till elleveransen väljer du elbolag själv.
Dock finns undantag. På Aspekullsvägen 4 kommer hushållselen från ett gemensamt abonnemang för hela huset där varje lägenhet har en egen elmätare, och varje lägenhets faktiska förbrukning mäts och faktureras.
Vår ambition är att det ska vara 20-21 grader i din lägenhet. Värmeregleringen sker automatiskt och styrs främst av utomhustemperaturen. På hösten/våren kan det vara snabba temperatursvängningar vilket kan resultera i att det kan ta lite tid för systemet att ställa om.
När du ska mäta inomhustemperaturen är det viktigt att du placerar din termometer mitt i rummet, minst 1 meter ovan golvet. Skulle termometern visa lägre än 20 grader är det dags att kontakta oss.
Har du kanske en soffa eller gardiner som står/hänger framför elementen kan detta göra att värmen inte cirkulerar som den ska. Testa att dra undan gardinen eller flytta ut möbeln en bit.
Här kan du läsa mer och få tips på vad du själv kan göra.
Renovering och underhåll
Det är våra besiktningsmän som tar beslutet när det är dags att måla/tapetsera i lägenheten. Ring våran kundtjänst på 0522-65 35 00 för att boka in en tid för besiktning.
Du får även lov att måla/tapetsera själv förutsatt att det sker fackmannamässigt.
Möjligheten att installera tvättmaskin/diskmaskin kan variera från hus till hus. För att få reda på exakt vad som gäller i just ditt hus samt för att få en prisuppgift behöver du ta kontakt med oss på kundservice.
Det är väldigt viktigt att det endast är auktoriserad elektriker/rörläggare som gör arbetet och självklart kan ni beställa detta via oss.
Du kan nå oss på telefonnummer 0522-65 35 00 under våra öppettider.
Brandsäkerhet
Brandvarnaren är en viktig livförsäkring ifall olyckan skulle vara framme och alla våra lägenheter har därför utrustats med brandvarnare. I din brandvarnare sitter ett 10-års batteri, som vi kommer och byter innan tiden löpt ut.
Men det är ändå viktigt att du testar din brandvarnare regelbundet. Det gör du genom att trycka in testknappen, och då ska brandvarnaren ge ifrån sig en signal som kvitto på att den fungerar.
Om den inte fungerar som det ska är det viktigt att du omedelbart hör av dig till oss. Felanmälan gör du antingen via mina sidor eller genom att kontakta din bovärd.
Läs mer om brandsäkerhet här.
Porttelefon
I flera av våra hus finns det porttelefoni.
Det fungerar på det viset att besökaren väljer ditt namn i listan på displayen. Porttelefonen ringer då upp det nummer som du har valt att registrera.
När det ringer svarar du på samtalet som vanligt och trycker sedan på siffran 5 för att öppna dörren. Därefter kan du avsluta samtalet.
Har du nytt telefonnummer eller av någon annan anledning behöver byta nummer på porttelefonen loggar du in dig på "mina sidor". Där uppdaterar du sina uppgifter med ditt nya nummer.
När du är klar med detta ringer du till oss på kundservice 0522-65 35 00 alternativ kontaktar oss på chatten så hjälper vi dig vidare.
Skadedjur
Skadedjur eller skadeinsekter är ovälkomna gäster i alla hem. När man drabbas av skadedjur kan det ofta vara en lång och jobbig process innan problemet är borta.
Om du upptäcker eller misstänker några skadeinsekter eller skadedjur i din lägenhet är det viktigt att du omedelbart informerar oss, så att åtgärder kan sättas in innan skadedjuren hinner sprida sig.
Du anmäler direkt till saneringsföretaget Nomor (0522-65 35 83) som hanterar våra saneringar.
Lås och nycklar
Vi rekommenderar att du alltid i första hand tar kontakt med polisen för att se om nycklarna kan vara inlämnade där.
Om du inte hittar dina nycklar och vill göra ett låsbyte eller spärra dina nycklar/taggar ska du (kontraktsinnehavaren) komma ner till oss på kundservice under våra öppettider som du hittar här. Glöm inte att ta med din legitimation.
Vad det kostar att byta lås kan variera beroende på i vilket hus du bor, samt hus många nycklar/taggar som saknas.
Självklart kan du köpa en ny tagg som ersätter den gamla.
Du som står på kontraket är välkommen till vårat kontor, på Norra Drottningsgatan 15, för vidare hjälp. Glöm inte ta med en giltig legitimation.
Parkering och garage
För att kunna hyra en bilplats behöver du ha ett lägenhetskontrakt hos oss.
Logga in på Mina sidor och klicka på Fliken "Mina intresseanmälningar" och intresseanmälan p-plats eller scrolla längst ner på sidan till "intresseanmälan p-plats". Prenumerera gärna på lediga p-platser som matchar dina önskemål.
Alla lediga p-platser går att söka på Mina sidor/sök ledigt.
I de allra flesta av våra områden har vi besöksparkeringar.
Dessa är avgiftsbelagda och man betalar enkelt via appen SMS-park, alternativt via en sms-tjänst där du startar och avslutar din parkering.
Vid varje besöksparkering hittar du information om hur tjänsten fungerar.
Du kan också läsa mer på SMS-Parks hemsida https://smspark.se/
Har du redan någon som du vill byta parkering med? Då är ni välkomna att kontakta oss för vidare hjälp.
Ligger parkeringen du önskar redan ute på våran hemsida så söker du den på "mina sidor".
Ja, som hyresgäst hos oss har du möjlighet att hyra laddplats till din elbil.
I dagsläget har vi platser på följande adresser: Ögårdsvägen, Klippgatan, Brattgatan, Studievägen samt Lilla Norrgatan.
Du söker dessa på samma sätt som övriga parkeringar via våran hemsida, inne på Mina sidor.
Just nu erbjuder vi laddplatser med Bravida Charge på följande ställen:
-
Tureborg, Timmerbergsvägen 1, 4 platser
-
Bleket, Järvstigen 6, 2 platser
-
Bastionen Aspekullev 4, 4 platser
I första hand går våra lediga bilplatser till de sökande som inte har någon plats sedan tidigare. Därefter går erbjudandet till den sökande som har flest köpoäng.