Risk för driftstörning vid plattformsbyte i öppna fibernätet
Under veckorna 8–11 genomförs ett plattformsbyte i fastigheter anslutna till Open Universe öppna nät i Uddevallahems bestånd. Har du en tjänst på bredband, telefoni och/eller TV från någon av leverantörerna i vårt nät så flyttas den automatiskt över, du behöver inte göra något. Du behåller ditt nuvarande avtal och din hastighet/TV-paket om din leverantör inte informerat dig om något annat.
Risk för driftstörning
Under dagen som arbetet med flytten pågår kan du uppleva kortare störningar och avbrott i dina tjänster. Om driftstörningen kvarstår, prova att starta om din utrustning.
Det gör du enklast genom att:
- Dra ur strömkabeln ur din tjänstefördelare, TV-box och telefonidosa
- Vänta 10 sekunder
- Sätt därefter i strömkabeln igen
Om du fortfarande upplever problem med dina tjänster efter klockan 17.00 och efter att utrustningen startats om, felanmäl berörd tjänst till Open Universe migreringskundtjänst på telefonnummer 0771–210 610.
Tidplan
Här hittar du vilken dag just din adress flyttas över.
Obs! Tidsplanen kan justeras och adresserna är nätfrysta vilket innebär att du inte kan beställa ny tjänst eller justera befintlig tjänst enligt nedan till dagen efter att din adress flyttats över.